AXA and Democrance expand inclusive insurance to customers globally

Partnership to benefit over 10 million customers across Middle East and Africa, Asia and Latin America

Dubai – UAE: 18th May, 2020 – Democrance, the UAE – born InsurTech company has joined forces with AXA, one of the largest global insurers in the world to improve financial inclusion and accelerate the development of insurance and protection services that cater to the needs of the low- and middle-income classes across several countries including Thailand, Mexico, Egypt and the Gulf.

Inclusive insurance is the need of the hour, with an estimated 3.5 billion individuals unable to access or afford social protection, at a time when they may need it most. Together with Democrance, AXA is providing insurance via partnerships with mobile operators, money transfer operators, micro-finance institutions, digital wallets, superapps, financial institutions and other inclusive FinTech providers. Digital routes to market mean insurance becomes more affordable for customers while at the same time making it viable for insurers to explore new segments.

Speaking on the partnership, Michele Grosso, Chief Executive Officer of Democrance, said: “Inclusive insurance products are primarily designed for those who do not have access to or cannot afford traditional insurance but are still- or especially- in need of social protection. Insurers are eager to provide products but have no way to access and service these consumers in ways that are cost efficient enough to keep premiums low. Digital technologies have really changed the game and levelled the playing field in this respect, lowering administrative and acquisition costs, and AXA stands out as an insurance partner that has a proven strategy to inclusively target this underserved population. We are really excited and happy to be partnering on this with them globally.”

Garance Wattez-Richard, Head of AXA Emerging Customers, added: “Four years ago AXA set up a business dedicated to protecting tomorrow’s middle class across emerging markets because we believe it to be one of the key paths to sustainable impact. We are confident that this partnership with Democrance will help us achieve our objective of inclusive protection for all, building upon the power of technology.”

Later last year, Democrance and AXA started working together in Thailand, providing insurance to the customers of a leading mobile operator based on the individual customer spending behavior and patterns. In the UAE, AXA and Democrance are providing insurance to the domestic workers already on the FinTech platform Rise as well as to the migrant workers and their families who remit via money transfer operator HelloPaisa. This year, Democrance and AXA are also rolling out the partnership in Egypt with several micro-finance institutions and in Mexico with a digital bank and a retailer, making this partnership truly global.

For media enquiries, please contact:

Sneha Nair APCO Worldwide
Tel: +971 55 408 7954
Email: snair@apcoworldwide.com

شراكة جديدة يستفيد منها 10 ملايين عميل في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا وآسيا وأمريكا اللاتينية

دبي، XX مايو  2020: أعلنت “ديموكرانس”، شركة تكنولوجيا التأمين التي انطلقت أعمالها من الإمارات العربية المتحدة، عن توحيد جهودها مع “أكسا”، إحدى أكبر شركات التأمين في العالم، بهدف تحسين خدمات الشمول المالي للجميع، وتسريع تطوير خدمات التأمين والحماية التي تلبي احتياجات شرائح المجتمع ذات الدخل المنخفض والمتوسط ​​في العديد من البلدان، بما في ذلك تايلاند، والمكسيك، ومصر ودول الخليج.

يُشكل توسيع نطاق التأمين ليشمل هذه الشرائح حاجة أساسية في الوقت الحالي، حيث يقدر وجود نحو 3.5 مليار شخص حول العالم  لا يستطيعون الحصول على خدمات التأمين أو الضمان الاجتماعي، على الرغم من كونهم بأمس الحاجة إليها. وفي هذا الإطار، ستعمل “أكسا” بالتعاون مع “ديموكرانس” على توفير خدمات التأمين من خلال الشراكات مع مشغلي خدمات الهواتف المتحركة، ووكالات تحويل العملات، وشركات التمويل الصغير، والمحافظ الرقمية، وتطبيقات الهواتف المتحركة، والمؤسسات المالية، وغيرها من مزودي خدمات التكنولوجيا المالية. وسيتيح الوصول إلى السوق عبر استخدام القنوات الرقمية فرصة لجعل التأمين في متناول العملاء بصورة أكبر، كما سيتيح في الوقت نفسه مجالاً أمام شركات التأمين لاستكشاف شرائح جديدة من العملاء.

تعليقاً على الشراكة، قال ميشيل جروسو، الرئيس التنفيذي لشركة ديموكرانس: “تحرص شركات التأمين على تقديم منتجاتها للعملاء، إلا أنها لا تملك الطرق الفعالة للوصول إلى الجميع، وخدمة المستهلكين بكلفة معقولة عبر دفع أقساط مخفضة. تم تصميم منتجات التأمين الرقمية، بشكل أساسي، لخدمة فئات المجتمع من الأفراد غير القادرين من الحصول على خدمات التأمين التقليدي، أو ممن لا يستطيعون تحمل تكاليفها، على الرغم من حاجتهم إلى الضمان الاجتماعي بصورة خاصة. وفي هذا الصدد، أسهمت التكنولوجيا الرقمية بتغيير قواعد اللعبة، وأتاحت الفرصة أمام الجميع في الحصول على التأمين، عبر تخفيض تكاليف إدارة التأمينات والحصول عليها. وتحظى شركة أكسا المعروفة بكونها شريك تأمين يتميز باستراتيجية مثبتة في الوصول إلى هذه الفئات الاجتماعية التي تعاني من نقص خدمات التأمين. ونحن متحمسون بالفعل لشراكتنا مع ’أكسا‘ لتوفير خدمات التأمين للجميع على مستوى العالم”.

ومن جانبها، قالت غارانس واتيز ريتشارد، رئيسة قسم العملاء الجدد في أكسا: “قبل أربع سنوات، أطلقت ’أكسا‘ نشاطاً تجارياً مخصصاً لتأمين الطبقة المتوسطة في الأسواق الناشئة، حيث نعتقد بأن  نجاح هذه الطبقة وسيلة رئيسية لضمان التأثير المستدام. ونحن واثقون بأن شراكتنا مع ’ديموكرانس‘ ستساعدنا في الوصول إلى هدفنا المتمثل في توفير الحماية الشاملة للجميع، بالاستفادة من قوة التكنولوجيا”.

وتجدر الإشارة إلى أن شركتي “ديموكرانس” و”أكسا” بدأتا عملهما المشترك في تايلاند منذ نهايات العام الماضي، بهدف توفير التأمين لعملاء إحدى شركات الهاتف المحمول الرائدة، بناءً على سلوك وأنماط إنفاق العملاء الفردية. وفي ما يخص الإمارات العربية المتحدة، توفر “أكسا” و”ديموكورانس” تأميناً لعمال الخدمة المنزلية عبر  شركة “رايز” للتكنولوجيا المالية، بالإضافة إلى خدمة التأمين للعمال المغتربين وأسرهم  عند استخدامهم تطبيق HelloPaisa لتحويل الأموال. وفي هذا العام، ستطلق “ديموكرانس” و”أكسا” شراكة جديدة بينهما في مصر، عبر العديد من مؤسسات التمويل  الصغير، بالإضافة إلى المكسيك عبر بنك رقمي ومزود لمبيعات التجزئة، بما يجعل هذا التعاون بين الجانبين شراكة فعلية على مستوى العالم.