Swiss Re and Democrance to further digitize life insurance in the Middle East

Partnership to provide insurers in the Middle East and North Africa access to tools and digital platform to digitize their Life operations.

Dubai–UAE: 26 October, 2020–Swiss Reinsurance Company Ltd, the world’s leading life re-insurer and Democrance, the UAE-born InsurTech startup, have joined forces to empower regional insurance companies to automate and digitize their businesses with a focus on life insurance, while at the same time leveraging the project innovation capabilities developed by one of the largest reinsurers in the world.

The partnership will give insurers access to Democrance’s intelligent platform at a reduced rate to automate the Life insurance back-end processes, cutting costs and processing time. This will allow life insurers to offer more competitive premiums when selling online via a multitude of digital channels, agents & brokers, bancassurance and non-traditional partners such as online aggregators. Insurers will also be able to benefit from the product innovation and reinsurance capabilities of Swiss Re.

Speaking on the partnership, Michele Grosso, Co-founder and CEO of Democrance, said:“From today, life insurers in the region have the possibility to offer the digital insurance–in–a–box solution powered by Democrance at a reduced rate, if they reinsure their business with SwissRe. Our solution integrates easily and effectively with existing back end systems, providing insurers with important insights into how to effectively target customers from the high value end all the way down to untapped population segments using one single tool. This will benefit the industry but most important the end consumer, with life insurance products accessible and affordable”.

Khalil Mechahougui, Senior Marketing Actuary at Swiss Re, said: “We are particularly proud of partnering with Democrance as this will not only allow us to boost the life insurance market in the region, but it also gives us the opportunity to go beyond our role of product developer and capital provider. By joining forces with high tech local partners that bring the highest level of automation, IT security and the latest cutting-edge technologies to our industry, we will be able to offer end-to-end solutions to our clients and consumers.”

Swiss Re Institute estimates the global reinsurance market size to be valued at USD 290 billion in 2020, with an expected growth by 5-6% annually over the next five years. Rapidly advancing technology such as cloud storage, external data mining, and analytics are already revolutionizing the speed and intensity with which the reinsurance industry recognizes and analyzes risk. This advancement in technology is expected to increase the reinsurance market size.

For media enquiries, please contact:
Sneha Nair, APCO Worldwide
Tel: +971 55 408 7954
Email: snair@apcoworldwide.com

ديموكرانس و”سويس ري” تدعمان رقمنة التأمين على الحياة في الشرق الأوسط

شراكة جديدة تتيح لشركات التأمين في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا فرصة الوصول إلى الأدوات والمنصّة الرقمية لتسهيل أتمتة عمليات التأمين على الحياة

دبي، 26 نوفمبر 2020: أعلنت ديموكرانس، شركة تكنولوجيا التأمين التي انطلقت أعمالها من الإمارات العربية المتحدة، عن تعاونها مع “سويس ري إنشورانس كومباني ليمتد”، الشركة الرائدة في أعمال إعادة التأمين على الحياة، بهدف تمكين شركات التأمين الإقليمية من أتمتة أعمالها ورقمنتها، مع التركيز على عمليات التأمين على الحياة، والاستفادة في الوقت نفسه من قدرات ابتكار المنتجات التي تطورها “سويس ري” إحدى أكبر شركات إعادة التأمين في العالم.

وسيتيح هذا التعاون أمام شركات التأمين فرصة للوصول إلى منصّة ديموكرانس الذكية بسعر مخفّض، لأتمتة العمليات الخلفية للتأمين على الحياة، وخفض التكاليف ووقت المعالجة. كما سيُمكن شركات التأمين على الحياة من تقديم أقساط أكثر تنافسية عند البيع من خلال الإنترنت، عبر العديد من القنوات الرقمية، والوكلاء والوسطاء، والتأمين المصرفي، والشركاء غير التقليديين مثل جهات تجميع التأمين عبر الإنترنت. كما ستستفيد شركات التأمين من قدرات ابتكار المنتجات وإعادة التأمين لدى “سويس ري”.

وفي معرض تعليقه على الشراكة، قال ميشيل جروسو، المؤسس المشارك والرئيس التنفيذي لشركة ديموكرانس: “اعتباراً من اليوم، ستحظى شركات التأمين على الحياة في المنطقة بالقدرة على تقديم حلّ التأمين الرقمي insurance-in-a-box الذي تدعمه من ديموكرانس، مقابل سعر مخفّض، وذلك في حال قيام تلك الشركات بإعادة تأمين أعمالها مع’ سويس ري‘. ويتكامل هذا الحلّ الذي ندعمه بسهولة وفعالية مع الأنظمة الخلفية القائمة، بما يوفر لشركات التأمين رؤية هامة حول كيفية الاستهداف الفعال للعملاء، بدءاً من فئة القيمة العالية، ووصولاً إلى الفئات السكانية غير المُستثمَرة، عبر استخدام أداة واحدة. وسيوفر هذا الحلّ فائدة لقطاع التأمين، والأهم من ذلك هو استفادة المستهلك النهائي الذي ستتاح له فرصة الوصول إلى منتجات التأمين على الحياة بأسعار معقولة”.

وبدوره، قال خليل ميشاهوجي، خبير تسويق أول لدى شركة “سويس ري”: “نحن فخورون بشراكتنا مع ديموكرانس بشكل خاص، حيث أن فائدتها لا تقتصر على إتاحة الفرصة أمامنا لتعزيز سوق التأمين على الحياة في المنطقة فحسب، بل ستمنحنا مجالاً للارتقاء بدورنا في تطوير المنتج وتقديم رأس المال. ومن خلال توحيد جهودنا مع شركاء التقنية العالية المحليين الذي يقدمون أعلى مستويات الأتمتة وأمن تكنولوجيا المعلومات، وأحدث التقنيات المتطورة في هذا القطاع، سنكون قادرين على تقديم حلول شاملة لعملائنا ومستهلكينا”.

وتجدر الإشارة إلى أن مؤسسة “سويس ري” قدّرت حجم سوق إعادة التأمين العالمية بنحو 290 مليار دولار أمريكي في عام 2020، مع توقعات بنسبة نمو تتراوح بين 5-6% على مدى السنوات الخمس المقبلة؛ حيث أسهمت التكنولوجيا سريعة التطور، مثل التخزين السحابي، واستخراج البيانات الخارجية، والتحليلات، في إحداث ثورة حقيقية على صعيد السرعة والقوة اللتين يعتمد عليهما قطاع إعادة التأمين في التعرف على المخاطر وتحليلها. ومن المتوقع أن يؤدي هذا التقدم التكنولوجي إلى زيادة في حجم سوق إعادة التأمين.